Algemene vragen
Ik ben dringend op zoek naar woonruimte. Waar kan ik terecht? Waar kan ik een reparatie melden? Hoe kan ik een huurspecificatie opvragen?
Eenmalige vergoeding 750 euro voor deel van onze huurders in aardbevingsgebied
Wie krijgt € 750 euro? Waarom krijg ik € 750? Wanneer weet ik of ik dit bedrag ook krijg?
Jaarlijkse huuraanpassing
Waarom past Nijestee de huur aan? Moet ik de nieuwe huurprijs zelf doorgeven? Heb ik straks nog wel recht op huurtoeslag?
WoningNet
Hoe kan ik me inschrijven bij WoningNet? Kan ik mijn registratie samenvoegen met die van iemand anders? Hoe komt het dat ik uitgeschreven ben?
Servicekosten
Wat valt er onder servicekosten? Hebben de servicekosten invloed op mijn huurtoeslag? Hoe hoog zijn de servicekosten?
Ventileren
Waarom moet ik mijn woning ventileren? Welke manieren van ventileren zijn er? Wie bel ik als ik een storing heb aan mijn ventilatiesysteem?
Elektrisch koken
Kan ik ook overstappen op elektrisch koken (koken op inductie)? Welke aansluiting heb ik daarvoor nodig? Wie moet ik bellen bij een storing?
Zonnepanelen
Hoe werken zonnepanelen? Moet ik de zonnepanelen zelf aanmelden bij mijn energieleverancier? Hier vind je alle informatie over zonnepanelen.
Warmtewet
Waarom vervalt de warmtewet?
Rookmelders
Waarom plaatst Nijestee rookmelders in mijn woning? Mijn rookmelder gaat af, wat moet ik doen?
Onderzoek naar versterken
Huurverlaging 2023
Dit jaar (2023) gaat de huur voor sommige huurders niet omhoog, maar juist omlaag. Deze huurverlaging geldt alleen voor huurders met een laag inkomen, in een woning met een kale huur hoger dan € 575,03 per maand. Heb je een vraag? Op deze pagina staan antwoorden.